hamsternrokky

Alla inlägg under oktober 2012

Av Moa & Tilde - 31 oktober 2012 19:25

Äpple, Päron, Banan, Vindruvor (i väldigt små mängder)

Morot, Gurka (skalad), Blomkåls blad (små mängder), Persilja (väldigt nyttigt).

 Jordgubbar, Sallad ( småmängder ), brocoli(små mängder) och tomat ( små mängder ) är några saker de kan äta.

Men ge de inte för mycket då kan de bli lös i magen. Och glöm ALDRIG bort HÖ,HÖ och åter HÖ!


Kom ihåg: skölj ALLTID FRUKTEN ELLER VAD DET NU ÄR. SPECIELT OM DET ÄR SAKER SOM VÄXER UNDER JORD TEX MORÄTTER. FÖR I JORDEN FINNS EN FARLIG BAKTERIE LÄSTE JAG.

OCH GE DE INTE AVOCADO ELLER APELSIN!

MVH Tilde

Av Moa & Tilde - 31 oktober 2012 19:01

Hej hej, Idag var det rycktrally på stallet. Jag Och Moa vann tyvärr inte:( Vi hade Stallets minsta häst.Hon heter Måna. Vi rycktade Henne i 1timme 30minuter. Vi flätade också en inbakad fläta i Pannlugen och Svansen. Sedan gjorde vi en annan sorts fläta i själva manen. Vi använde pälsglans och gjorde allt för att hon skulle bli riktigt fint, men det räckte inte till en första plats. :( Igår var det också stallvärdsdag på stallet, vi hade körtävling. Första rundan vann jag och andra Vann MOA!!// Tilde

Här kommer en gammal bildbomb på Rokky!                                  



Av Moa & Tilde - 29 oktober 2012 23:39

Heej! Just nu ligger jag och Latar i min säng! Det har varit jobbigt inatt för jag sovde hos Tilde och hon har en jättevarm lampa och sen skulle jag släcka den och då brände jag mig i handen så att jag inte kunde sova! Men jag sommnade tillslut! Och nu har jag träningsverk så jag kommer typ inte kunna sova nå ikv hlr!
Idag har Rokky hoppat en dm vi har de på film men på min kamera så jag kan inte visa den nu!
Men aja...
Hejdå!
//Moa G
Ps: en liten bild på fina Coda!

Av Moa & Tilde - 28 oktober 2012 09:45

Här var bilderna på Mimmi!
// Moa G

Av Moa & Tilde - 28 oktober 2012 09:33

Detta inlägg är till min gamla hamster som dog sommaren 2010. Han hette Teddy och var en guldhamster. En av Rokkys burar är Teddys gamla. Jag fick Teddy av min storebror när han inte ville ha kvar han. Teddy var snäll och lugn och gjorde aldrig något dummt. Han var ett riktigt matvrak och älskade gnagargodisen mjölklincer.

 Teddys ABC:


Tokig, Nja   

Elak ALDRIG

Dum ALDRIG

Drömhamstern

Yvig päls, Nja

Har tyvär ingen bild på gubben :( <3

MVH Tilde

Av Moa & Tilde - 26 oktober 2012 17:44

Hej! I dag är det Tilde som skriver. Ja... va ska man skriva. Moa är i allafall inte här så jag har väldigt tråkigt. Ja... Rokky verkar väl må bra... Har nu inte träffat honom på länge men ändå. Idag hade vi läsdag och Moas klass filmdag, det var väl kul men nu är det LOV! På lovet är det en stallvärdsdag på stallet, men vi får inte veta vad vi ska göra. Vi ska också vara med på en ryckttävling. Men mer vet vi inte om lovet. Hej då måste gå!

Av Moa & Tilde - 25 oktober 2012 21:57

Hej! Idag blir det inte någon bild för jag bloggar på min mobil! Men iallafall så har Rokky haft två burar i några veckor tills nu, för det började lukta så mycket och det tog upp så stor plats! Men Rokky bryr sig inte.
Mimmi har också haft så men hon kunde inte ha två längre, men jag vet inte varför! Alltså jag kan inte blogga mer så...
Hejdå!!!!!!! XOXO//Moa G

Av Moa & Tilde - 24 oktober 2012 22:13

Idag har jag (Moa) och Tilde hoppat Mimmi! Hon hoppade bara 11 cm men hon är ju ny.
Just nu sitter Mimmi och dricker så man får ingen lugn och ro!!
Ikväll har jag och Tilde åkt Rasses epa (han körde såklart). Det var kul, och skumpigt.
Jag och Tilde ska vara med i ryktrally på stallet! Vi ska ta den minsta hästen på stallet så det blir lätt!
Jag kan ine lägga upp en bild för jag bloggar på mobilen :-(
XOXO hejdå och godnatt// Moa G

Presentation


Hej! Vi är två tjejer som verkligen älskar djur! Moa (hamster Rokky, Ödla Silla & delägare på Hund Bella). Tilde (kanin Mimmi)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilken är den sötaste dvärghamster rasen?
 Roborovskis Dvärghamster
 Sibirisk/vintervit Dvärghamster
 Campbell Rysk
 Kinesisk Dvärghamster

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards